mijnMCL registreren
-
U vindt mijnMCL op www.mijnMCL.nl
Indien u geen gebruik kunt maken van DigiD kunt u voorlopig nog een registratiecode krijgen om een account aan te maken. Met deze code kunt u zich registreren. U krijgt dan toegang tot een beperkt deel van mijnMCL (afspraken inzien, vragenlijsten invullen, persoonlijke gegevens). Pas na persoonlijke identificatie in het MCL, krijgt u toegang tot de volledige functionaliteiten van mijnMCL, zoals inzage in medische gegevens, correspondentie en mogelijkheid tot digitaal communiceren met de zorgverleners.
U kunt ook in het MCL een registratiecode krijgen tijdens een poliklinisch bezoek of tijdens een opname.
U hoeft de registratiecode maar 1 keer te gebruiken: na het registreren kunt u de code weggooien.
Het is nodig dat het juiste mobiele telefoonnummer in uw patiëntendossier staat.
-
U kunt de polikliniek bellen en vragen om u een registratiecode op te sturen. Dit kan alleen via de post.
Vergeet daarbij niet uw e-mailadres en mobiele telefoonnummer door te geven aan de assistente.
Als uw identiteit in het MCL nog niet is gecontroleerd/vastgesteld is, dan krijgt u met deze registratiecode eerst toegang tot een beperkt deel van mijnMCL (afspraken inzien, vragenlijsten invullen, persoonlijke gegevens). Pas na persoonlijke identificatie in het MCL, krijgt u toegang tot de volledige functionaliteiten van mijnMCL, zoals inzage in medische gegevens, correspondentie en mogelijkheid tot digitaal communiceren met de zorgverleners.
U kunt ook gebruik maken van DigiD om in te loggen in mijnMCL.
-
De oorzaak hiervan kan zijn:
- Op de polikliniek/verpleegafdeling is er van u geen mobiel telefoonnummer ingevoerd.
- Er is bij het invoeren van deze gegevens een typefout gemaakt.
U kunt nu geen account aanmaken.
Wijzigingen kunt u alleen persoonlijk doorgeven: telefonisch/aan balie bij de polikliniek waar u onder behandeling bent of bij het digiplein in de winkelstraat. Zo weten wij zeker dat we het dossier wijzigen van de juiste persoon.
-
Patiënten die toegang willen tot mijnMCL krijgen een registratiecode bij de afspraakbrief, tijdens een poliklinisch bezoek of opname. Met deze registratiecode kunt u inloggen en uw eigen gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken.
Indien uw identiteit in het MCL nog niet is gecontroleerd/vastgesteld is (met een geldig ID-bewijs), dan krijgt u met deze registratiecode eerst toegang tot een beperkt deel van mijnMCL (afspraken inzien, vragenlijsten invullen, persoonlijke gegevens). Pas na persoonlijke identificatie in het MCL, krijgt u toegang tot de volledige functionaliteiten van mijnMCL, zoals inzage in medische gegevens, correspondentie en mogelijkheid tot digitaal communiceren met de zorgverleners.
Deze werkwijze is nodig om uw identiteit vast te stellen. Zo weten we dat we ook echt met de juiste patiënt te maken hebben. Dit in verband met wettelijke regels rondom veiligheid van patiëntengegevens en privacy.
-
Als de code die u heeft gekregen via sms niet geaccepteerd wordt, kan dit komen door:
- U heeft steeds een oude code gebruikt (de code is maar 20 minuten geldig).
- U heeft de code gekopieerd uit de sms, waarbij er een spatie is meegenomen. De spatie wordt dan als teken gelezen, waardoor de code niet meer klopt.
Hopelijk kunt u hiermee uw probleem oplossen.
-
Als u geen code ontvangt via sms, kan dit de volgende oorzaken hebben:
- Wij hebben van u geen telefoonnummer.
- Wij hebben van u een verkeerd telefoonnummer.
- U kijkt in uw mail, maar heeft een sms ontvangen.
- De sms-dienst van uw provider werkt niet.
Het doorgeven van uw (juiste) mobiele telefoonnummer kan helaas niet via de email. Wijzigingen kunt u alleen persoonlijk doorgeven: telefonisch/aan balie bij de polikliniek waar u onder behandeling bent of bij het digiplein in de winkelstraat van het MCL. Zo weten wij zeker dat we het dossier wijzigen van de juiste persoon.
NB: vanaf 20 september 2022 wordt de beveiligingscode niet meer via de mail verstuurd. Dit is in verband met aangescherpte beveiligingseisen.
-
Het is (nog) niet mogelijk om iemand te machtigen om u te registreren. Om toegang te krijgen is het nodig dat u zich persoonlijk identificeert in het ziekenhuis. Dit is nodig om uw identiteit vast te stellen. Zo weten we dat we ook echt met u te maken hebben en dat alleen u uw eigen gegevens kan inzien.
-
U kunt de polikliniek bellen en vragen om u een registratiecode op te sturen. Dit kan alleen via de post.
Vergeet daarbij niet uw mobiele telefoonnummer door te geven aan de assistente.
Als uw identiteit in het MCL nog niet is gecontroleerd/vastgesteld is, dan krijgt u met deze registratiecode eerst toegang tot een beperkt deel van mijnMCL (afspraken inzien, vragenlijsten invullen, persoonlijke gegevens). Pas na persoonlijke identificatie in het MCL, krijgt u toegang tot de volledige functionaliteiten van mijnMCL, zoals inzage in medische gegevens, correspondentie en mogelijkheid tot digitaal communiceren met de zorgverleners..
-
Om veiligheidsredenen verloopt uw eenmalige registratiecode na 30 dagen. Ook is deze niet meer geldig na de eerste keer dat u deze gebruikt. Tijdens uw volgende bezoek aan de polikliniek kunt u een nieuwe code ontvangen. U kunt ook contact opnemen met de afdeling waar u de registratiecode heeft gekregen. Zij kunnen u een nieuwe code toesturen op uw postadres.
-
Bij een volgend bezoek aan de polikliniek kunt u een nieuwe registratiecode krijgen. U kunt ook contact opnemen met de afdeling waar u de registratiecode heeft gekregen. Zij kunnen u een nieuwe registratieode toesturen naar uw postadres.
In verband met veiligheid van gegevens kunnen wij niet per e-mail nieuwe registratiecodes verstrekken.Vanaf 5 juli 2022 is het ook mogelijk om via DigiD in te loggen in mijnMCL. U heeft dan geen registratiecode de nodig. Wel is het nodig dat u zich eerder met een geldig ID-bewijs hebt laten identificeren in het ziekenhuis.
-
Dit kan bij het menuitem "wachtwoordinstellingen".
Belangrijk om te weten:
Door uw mijnMCL-account te deactiveren, wordt u uitgelogd en heeft u geen toegang meer tot mijnMCL en zijn functies. U ontvangt geen meldingen meer vanuit mijnMCL over bijvoorbeeld uitslagen, berichten of afspraken.
Hoewel u geen toegang meer heeft tot uw account, blijven uw medische gegevens en andere gerelateerde gegevens wel bewaard in uw medisch dossier. Dit moeten wij doen om te voldoen aan wettelijke eisen en om ervoor te zorgen dat u de best mogelijke zorg van ons kunt blijven ontvangen.
Wilt u op enig moment toch weer toegang tot mijnMCL? Vraag dan opnieuw een registratiecode aan, tijdens uw bezoek aan de polikliniek. U moet dan wel een geldig ID-bewijs kunnen tonen.
We willen u erop wijzen dat u over een half jaar de vraag van medewerkers kunt krijgen of u interesse heeft in mijnMCL. We hopen namelijk dat u in de toekomst weer gebruik wilt maken van mijnMCL, omdat mijnMCL een steeds belangrijker onderdeel van onze zorgverlening gaat worden.