Spring naar inhoud

mijnMCL Mijn medische gegevens

Bij het onderdeel vaccinaties staan alleen de vaccinaties die op dit moment bij het MCL bekend zijn.

Mist u gegevens? Bespreek dit tijdens uw volgende bezoek met uw arts. Deze beoordeelt of het nodig is om de betreffende informatie in uw dossier te registreren.

U kunt niet zelf informatie toevoegen.

Bij het onderdeel Implantaten vindt u het meest recente overzicht van de bij ons bekende implantaten. Dit kunnen bijvoorbeeld zijn: pacemaker, ICD, borstimplantaten, protheses etc.

Het gaat om implantaten die in het MCL bij u geplaatst zijn. Daarnaast kunnen ook implantaten die in een andere instelling geplaats zijn geregistreerd worden.

Mist u gegevens? Bespreek dit tijdens uw volgende bezoek met uw arts. Deze beoordeelt of het nodig is om het betreffende implantaat in uw dossier te registreren.

U kunt niet zelf informatie toevoegen.

In mijnMCL staan alleen gegevens van na 1 april 2016. Gegevens van voor die tijd zijn voor u niet zichtbaar in mijnMCL. In het begin zal er daarom nog niet veel informatie te zien zijnZiet u wel afspraken staan? In dat geval is er nog geen informatie uit uw medisch dossier beschikbaar in mijnMCL.

In mijnMCL vindt u alleen brieven die vanaf 1 april 2016 verzonden zijn door behandelaars van het MCL. Brieven van vóór die datum en brieven van andere instellingen zijn niet zichtbaar in mijnMCL. Ze staan wel in uw medisch dossier en zijn door onze zorgverleners te raadplegen.

U kunt de bezoeksamenvatting vinden bij het onderdeel "Bezoeken". Ga naar "Afspraken en bezoeken"  en klik op de betreffende afspraak. Als de zorgverlener een verslag heeft gemaakt, dan kunt u dat hier lezen

De informatie in mijnMCL komt direct uit uw medische dossier van het MCL. Vraag tijdens uw volgende afspraak uw dokter om eventuele onjuiste informatie te corrigeren. Uw informatie wordt bij elk bezoek bijgewerkt in uw medisch dossier.

U kunt ook via mijnMCL een gezondheidsprobleem of allergie toevoegen of verwijderen. Dit kan via de knop Gezondheid > Gezondheidssamenvatting. Daar kunt u wijzigingen aanvragen door op “toevoegen” of “verwijderen” te klikken. De volgende keer dat u naar het ziekenhuis komt, bespreekt de arts deze wijziging met u. De arts past indien nodig uw dossier aan.

U kunt via Instellingen > Persoonsgegevens kunt u ook uw adresgegevens, mailadres en telefoonnummer aanpassen. Het duurt 24 uur voordat dit ook in uw dossier is aangepast.

mijnMCL laat bij sommige patiënten twee medicijnoverzichten zien:

  1. Het medicijnoverzicht bij het onderdeel “gezondheid

Dit is het overzicht van uw thuismedicatie die bekend was bij uw laatste bezoek aan het MCL. Bijvoorbeeld bij een polikliniekbezoek of opname.

  1. Het overzicht van medicijnen bij het onderdeel “bezoeken

Dit is het overzicht van uw medicijnen na uw opname in het MCL. Het laat zien welke medicijnen u gebruikte op dat moment. Als u niet opgenomen bent geweest in het MCL, dan is een dergelijk overzicht voor u niet te zien in mijn MCL.

Het is nog niet mogelijk om zelf via mijnMCL uw medicatielijst bij te werken. Geef veranderingen in uw medicijnen door bij uw eerstvolgende bezoek aan het ziekenhuis. Dit kan bij met medicatiespreekuur (bij geplande opnames) of tijdens uw polikliniekbezoek.

U kunt bij uw apotheek het meest recente overzicht van uw medicijnen opvragen.

Zorgverleners buiten het MCL kunnen uw gegevens in mijnMCL niet bekijken. U kunt zo’n zorgverlener, zoals uw huisarts, wel toegang geven tot uw gegevens in mijnMCL. Dit kan met ShareEverywhere.

U kunt uw gegevens delen tijdens een afspraak met een zorgverlener. Zorg dat u uw inloggegevens voor mijnMCL meeneemt naar de afspraak. Log daar in op mijnMCL. Dat kan via de mobiele app MyChart op uw telefoon of tablet, of via de website op uw laptop. Zoek in mijnMCL in het menu naar “mijn dossier delen”, ‘Eenmalige toegang geven via Share Everywhere’. Vul de naam van de zorgverlener in een vraag een code aan. Uw zorgverlener kan daarna éénmalig zelf inloggen op ShareEverywhere.com en zo uw gegevens bekijken. U deelt via ShareEverywhere uw actuele gezondheidsproblemen, voorgeschiedenis, allergieën, medicijnen en uitslagen. Afspraken, berichten en brieven kunt u niet delen.

De code is 1 uur geldig en kan één keer gebruikt worden. Als de zorgverlener is uitgelogd, kan hij niet meer bij uw gegevens. Voor de zekerheid kunt u de zorgverlener laten uitloggen waar u bij bent, nog tijdens de afspraak.