Spring naar inhoud

mijnMCL berichten sturen

Als u in mijnMCL kijkt bij Berichtencentrum, dan komt u op de pagina waar alle berichten staan die u verstuurd of ontvangen hebt. 

We proberen iedereen binnen 3 dagen een antwoord te krijgen. Hebt u na een week nog geen reactie ontvangen? Dan is er iets mis gegaan, onze excuses daarvoor. We vragen u om telefonisch contact op te nemen met uw zorgverlener.

Het is alleen mogelijk om een bericht te sturen aan de afdeling/arts/verpleegkundig specialist/consulent waarmee je een afspraak hebt gehad. U moet dus een zogenaamde "behandelrelatie" hebben met een zorgverlener. Deze behandelrelatie eindigt op een gegeven moment ook weer, nadat de behandeling is afgerond.

Per 1 januari 2018 verandert er iets aan de declaraties in de zorg in Nederland. Als contact met een zorgverlener via mijnMCL een herhaalafspraak bij uw arts of verpleegkundig specialist op de polikliniek in het ziekenhuis vervangt, kan het MCL dit “mijnMCL-consult” in rekening brengen bij uw zorgverzekeraar. Dit kan gevolgen hebben voor uw eigen risico. Lees er meer over op deze website.

Via “Een vraag stellen” in mijnMCL kunt u vragen stellen over bijvoorbeeld:

  • bijwerkingen, dosis aanpassen, hervatten of stoppen van medicatie,
  • advies om de afspraak te verzetten of de huisarts te bezoeken,
  • uw behandeling of bijwerkingen: mag ik douchen, fietsen op vakantie gaan?
  • de voorbereiding op uw behandeling: moet ik nuchter zijn, wanneer krijg ik de uitslag, gaat het onderzoek door als ik koorts heb.

Hebt u een uitgebreide vraag? Dan kunt u beter een afspraak maken voor een (telefonisch) consult.

Let op: bij spoed is mijnMCL niet geschikt. Bel dan met de polikliniek waar u onder behandeling bent of uw huisarts. Bel 112 als het een noodgeval is.

Meestal ontvangt u binnen 1-3 dagen een antwoord. Gebruik mijnMCL daarom niet als u dringende vragen heeft. Neem in dat geval contact op met het MCL of uw huisarts. Bel 112 als het om een noodgeval gaat.