mijnMCL afspraken
-
U kunt op 2 manieren sms-herinneringen krijgen voor uw afspraak.
- Via de polikliniek. Dit kan ook als u geen mijnMCL gebruikt. U krijgt dan een sms-bericht 3 dagen voorafgaand aan uw afspraak. Deze tijd kunt u niet zelf aanpassen. Geef bij uw polikliniek aan dat u van deze service gebruik wil maken.
- Via mijnMCL. U kunt zelf instellen hoe lang van tevoren u een bericht wilt ontvangen. U kunt er ook voor kiezen dat u helemaal geen bericht via de sms ontvangt. Let op: u schakelt hiermee ook de verzending vanaf de polikliniek uit.
-
Sommige afspraken zijn nu niet zichtbaar in mijnMCL Het is wel de bedoeling dat alle poliklinische afspraken getoond worden in mijnMCL. Hierover worden met de verschillende specialismen afspraken gemaakt.
Afspraken voor operaties of behandelingen op de OK, afspraken op de endoscopieafdeling en hartkatheterisatiekamer zijn niet meer zichtbaar in de kalender en het overzicht met bezoeken en afspraken in mijnMCL. Informatie over deze afspraken kunt u lezen de oproepbrief. Deze krijgt u thuisgestuurd.
De meeste oproepbrieven zijn ook te vinden in mijnMCL, bij Berichten > Brieven. In de loop van 2019 zullen alle oproepbrieven in mijnMCL staan. Als de brief klaar staat krijgt u via een mail en/of SMS van mijnMCL daar een melding van. Dit is ongeveer een week voor de geplande afspraak.
De reden voor deze wijziging is dat patiënten via mijnMCL vaak meldingen kregen met de boodschap “uw afspraak is gewijzigd”. Dit had te maken met verschuivingen “achter de schermen”, terwijl meestal de afgesproken opnametijd hetzelfde was gebleven. Dit gaf onnodige onrust en vragen bij patiënten.
-
Nee, dit gebeurt niet automatisch. Wilt u wel een nieuwe afpraak? Bel dan met de polikliniek of maak een nieuwe afspraak via mijnMCL als dat mogelijk is (dit is nog niet voor alle afspraken mogelijk).
-
Dit kan voor een beperkt aantal type afspraken. We willen dit in de toekomst gaan uitbreiden.
-
Dit is afhankelijk van het type afspraak. Volg hiervoor de instructies in mijnMCL.
-
Sinds oktober 2020 kan een huisarts een zogenaamd meedenkconsult aanvragen bij een specialist van het MCL. Huisartsen krijgen dan voor u een behandeladvies van een van onze medisch specialisten, zonder dat u hiervoor naar het ziekenhuis hoeft te komen. Het advies aan de huisarts wordt door de betreffende specialist via ons elektronisch patientendossier digitaal naar uw huisarts gestuurd. De brief wordt op dat moment ook voor u zichtbaar in mijnMCL. U en de huisarts ontvangen de brief dus tegelijkertijd. Heeft u vragen over de inhoud van de brief? Dan kunt u die stellen aan uw huisarts. Hij of zij is namelijk op dat moment uw behandelend arts.
-
Voor sommige afspraken is er ingesteld dat als iemand deze specifieke afspraak afzegt, dat deze automatisch aangeboden wordt aan een aantal patienten die op een later moment deze afspraak hebben. Zo kan uw afspraak mogelijk eerder plaatsvinden. Heeft u een bericht gekregen via mail of sms hierover maar ziet u in mijnMCL niets? Dan zijn meerdere situaties mogelijk:
- U heeft het aanbod tegelijk met nog 4 andere patiënten gekregen. Als één van hen het aanbod al heeft geaccepteerd, is het bij u in mijnMCL niet meer zichtbaar.
- Het aanbod is slechts 8 uur geldig. Na deze 8 uur verdwijnt het aanbod in mijnMCL.
-
Voor sommige afspraken is er ingesteld dat als iemand deze specifieke afspraak afzegt, dat deze automatisch aangeboden wordt aan een aantal patiënten die op een later moment deze afspraak hebben. Zo kan uw afspraak mogelijk eerder plaatsvinden.
Als u niet reageert, dan blijft uw bestaande afspraak gewoon staan.
-
Voor sommige afspraken is er ingesteld dat als iemand deze specifieke afspraak afzegt, dat deze automatisch aangeboden wordt aan een aantal patiënten die op een later moment deze afspraak hebben. Zo kan uw afspraak mogelijk eerder plaatsvinden.
Als u het nieuwe afspraakvoorstel accepteert, dan vervalt uw eerdere afspraak.