Patiënttevredenheid
Terug

Patiënttevredenheid

Deel uw ervaring

We horen graag hoe u onze zorg ervaart. Daarom vragen we een paar minuten van uw tijd na uw bezoek aan ons ziekenhuis. Zo helpt u ons om de zorg te verbeteren, zodat deze nog beter aan uw wensen voldoet. Hoe bepaal je of de kwaliteit van zorg goed is? Een keer per jaar vraagt ons ziekenhuis een groot aantal patiënten hoe zij de zorg in het MCL ervaren hebben. Dit doen we met een systeem: de Consumer Quality Index (CQI-ziekenhuizen). Hierdoor beschikken we steeds over actuele informatie. We zien wat we goed doen en belangrijker nog: wat beter kan.

Resultaten van het onderzoek

De resultaten van het onderzoek gebruiken we om de patiëntenzorg in ons ziekenhuis te verbeteren.

Hoe werkt het?

Wij sturen een brief naar patiënten die in ons ziekenhuis hebben gelegen of onze polikliniek hebben bezocht. Dit gaat steekproefsgewijs. Als u een uitnodiging krijgt, kunt u via internet de vragenlijst invullen. In de brief staat een unieke inlogcode, die u toegang geeft tot de digitale vragenlijsten (schriftelijk ook mogelijk). We kijken zowel ziekenhuisbreed naar de resultaten als op het niveau van de verschillende specialismen.

Anonimiteit gegarandeerd

Deelname is vrijwillig en de antwoorden worden anoniem verwerkt. Het onderzoek wordt in opdracht van het MCL uitgevoerd door MediQuest, een onafhankelijk onderzoeksbureau. MediQuest heeft geen inzicht in uw patiëntgegevens. Zij behandelt de onderzoeksgegevens anoniem en strikt vertrouwelijk. Het ziekenhuis en uw zorgverzekeraar zien nooit of u de vragenlijst wel of niet heeft ingevuld. Ook kunnen zij niet achterhalen welke antwoorden u heeft gegeven.

Meer informatie?

Heeft u een uitnodigingsbrief ontvangen en wilt u meer informatie? In de lijst met veel gestelde vragen vindt u meer informatie over het onderzoek.

Veel gestelde vragen

Het MCL voert een patiëntenervaringsonderzoek uit, de Consumer Quality Index (CQ-index). U heeft wellicht een uitnodigingsbrief thuis ontvangen om aan dit onderzoek mee te doen. Hieronder vindt u veelgestelde vragen en leest u meer over het patiëntenervaringsonderzoek.

  • 1. Wat houdt het patiëntenervaringsonderzoek in?

  • 3. Wat voor consequenties heeft deelname aan het onderzoek?

  • 4. Is het onderzoek anoniem?

  • 6. Wat wordt er met de resultaten van het onderzoek gedaan?

  • 8. Hoe kan ik deelnemen?

  • 11. Waar kan ik terecht met vragen over het invullen van de vragenlijst?